30 Ocak 2013 Çarşamba

En İyi Lip Balm - The Best Lip Balm Ever

Merhaba arkadaşlar :) 

 Kışın en çok kullanılan ürünlerden biri dudak bakımı ürünleridir. 

Bu konuda biraz tecrübe edinme, kaynakça taraması yapıp bilgi toplama ve deney yaparak mükemmele ulaşma çabalarımın küçük bir sonucunu sizinle paylaşmak isterim.

Hassas, sürekli kuruyan ve çatlayan dudaklarım var; alışkanlıktır belki de veya piskolojik :) ama dudak balmı sürmeden edemiyorum. Issız adaya gidersen yanına ne alırsın deseler bir koli dudak balmı derim :) şaka, tabi, o kadar da değil, ama işin gerçeği bir ton değişik dudak balmı denedim / kullandım. 


 
Evde bulunan dudak bakım ürünleri, saat yönüne göre sırasıyla:

1. Golden Rose - Vitamin Power Lip Protection, bulmuşken atılası (öpülesi eller'den aklıma geldi, kendim uydurdum, çok kulak tırmalıyorsa silerim, söz :);
2. La Roche Posay - Nutritic, Transforming Care for Very Dry Lips, 4.7 ml, 6.numara bitince kullanılası; 
3. Oriflame - Tender Care Balm, tırnak etine sürülesi;
4. Aviva - Strawberry Lip Balm, Lila Kutu'dan çıkan ve hediye edilmeyi bekleyen bir üründür;
5. Beyu - Fruity Lip Balm 4 Cherry, çöpe atılası;
6. Clarins - Moisture Replenishing Lip Balm with Essential Rose Wax, tekrar alınası;
7. Macadamia - Pure Nature Soft Lip Balm, arada bir nem boost'ı için kullanılası;
8. Lavera - Lip Balm, Soft Bronze, kendisi bir arkadaşımın emanetidir, yine Lila Kutu'dan hediye geldi tazecik, sahibini bekliyor :)

Yorumlara gelince, her birini tek tek anlatarak kimseyi yormadan hemencecik en iyisini anlatayım dedim.

Dudak bakımı ürünü alırken markası veya ambalajına değil,  içerik kısmına bakın. Niye mi?

Açıklıyorum: Aslında doğal dudak bakım ürünü evde yapılabilen basit bir karışımdır; aktardan doğal balmumu almanız yeterlidir. Balmumu yeterince katı bir malzeme olduğundan doğal yağlarla karıştırılır. Böylece hem daha rahat sürülür hem de doğal yağların etkisiyle daha da faydalı hale gelir.

Şimdi gelelim piyasadaki ürünlere. Maliyeti düşürmek için doğal balmumu yerine parafin, hatta sentetik paraffin, mineral yağlar, sentetik vaks veya diğer adıyla polyethylen, vazelin (ki kendisi mineral yağlar ve parafinin karışımıdır, bknz) v.s. kullanılır. Bunlar da kimine iyi gelebilir ama, benim dudaklara hiç iyi gelmiyorlar, üstelik doğalı ve daha güzeli varken ben pek tercih etmiyorum.


Benim favorim, doğal bal mumu + kakao yağı + shea butter + avokado yağı + biraz da nane yağı.
Yazın kullanılacaksa güneş koruma faktörü için biraz da susam yağı.
Balmumu yerine gül mumu (Clarins'e bakınız), Carnauba, Candelilla olan çeşitleri de kullanılabilir.

Balmumu ve nane yağı derken aklıma Burt's Bees'in dudak bakım ürünleri gelir. 
Sarı kapaklısı nane yağı, kırmızısı nar özü (dudaklara hafif renk de katıyor) ve turuncusu bal içerir.
 Çok konuşuldu, denendi, yorumlandı ve paylaşıldı, biliyorum, ama hala denemeyen varsa mutlaka denesin derim, hele baştaki sarı kapaklısını (nane yağı içerenini) .Türkiye'de satışa sunulduğunda benden mutlusu yoktu.

Umarım faydalı olabilmişimdir.
:)