21 Temmuz 2013 Pazar

#42: Lactic Acid Doa Kozmetik

Selam 

Biraz değişik bir üründen bahsedeceğim bugün.

Çoğunuz duymuş çoktan kullanıyorsunuz belki ama ilk defa kullanacaksanız lütfen dikkatli olun ve talimatlara mutlaka uyun.

Bendeki etkisini sizde göstermeyebilir veya hatta alerji yapabilir, sizi kesinlikle kullanın diye ikna etmeye çalışmıyorum, sadece deneyimi paylaşıyorum.

Neyse uyarı faslı bu kadar :)) veeee karşınızda


Doa Kozmetik'ten Lactic acid veya süt asidi.

Bendekisi en hafif olanı % 5lik, yani sadece yüzde beş asit içermekte gerisi saf suım.

Süt asidi Alfa peroksi asitlerden kısaca AHA'lardan biridir.

Peeling işlemi için oldukça yaygın olarak kullanılmaktadır.

Peeling dışında süt asidinin birkaç iyi özelliği daha var.

Uzun uzun bilimsel açıklamaları istediğiniz takdirde internetten bulabilirsiniz ben kısaca özetleyecek olursam

- cildi nemlendirme özelliği var
- antibakteriel özelliği var, asit ortamı bakterilere iyi gelmiyor
- glikolik asit ile aynı amaç için kullanılsa da süt asidi daha iyi tolere edilmekte ve hassas ciltler için daha uygundur
- soyma işlemi sonucu siyah nokta ve gözenekletin görünümünü hafifletiyor
- bazı araştırmalara göre epidermisin görünümü ve kalınlığını iyi anlamda etkiliyor 

Süt asidi kullanırken güneşe dikkat edilmelidir. Zira yeni hücreler uva ve uvb ışınlarına karşı çok hassas ve bu nedenle güneş lekeleri oluşabilir.

Cildiniz hassas ise çok dikkatli kullanın.

Gelelim benim tecrübeme, yağlı t bölgeme bir pamuk yardımıyla uygular biraz acıtana kadar bekletiyorum. Ardından bol suyla duruluyorum. Hassas yanaklarıma ya hiç uygulamam ya da çok az süre tutarım. Çok fazla tuttuğumda cildim kızarır birkaç gün ağrıyor, tıpkı güneş yanıklarında olduğu gibi. Ertesi gün mutlaka en az spf 20 kullanıyorum. Şu sıralar hiç kullanmıyorum zira güneş çok yoğun. 

Gelelim etkisine: cildim yumuşacık oluyor, t bölgemdeki siyah nokta ve gözenek görünümü epey hafifliyor. 

Şu sıralar ayağımdaki yara izine bol bol uygulamaya başladım bakalım n'olacak :))

Siz hiç kullandınız mı?
Yorumunuz benim için önemlidir, deneyiminizi paylaşın lütfen 

Sevgiler 
♡♡♡