8 Nisan 2013 Pazartesi

Stil ve Moda, Nedir ve Ne Değildir

bazıları stil sahibi olarak doğarlar,

bazıları deneye deneye öğrenirler, çabalayarak çözerler...

"dolabım tıklım tıklım dolu ama giyecek hiç bir şeyim yoktur" demekten yoruldum,

gittiğim her ortama göre giyinebilmeyi, az parça ile pek çok kombin yaratmayı öğrenmek istedim,

gelip geçici modaya göre değil, bana yakışacak ve benim artılarımı öne çıkaracak şekilde giyinmek istedim,

dış görünüşün bu denli önemli olduğu dönemde / ülkede bu işi öğrenmek istedim ve araştırmaya başladım

- zevk sahibi olmak için dergi karıştırdım,
- bu konuda piyasadaki kitapları okudum,
- kendime yöneldim, artılarımı ve eksilerimi çözmeye çalıştım,
- moda tarihine bir göz attım,
- çeşitli blogları karıştırdım,
- ve nihayet kendimle barışık olmayı öğrendim  :)))   v.s.

bazı kitapları senle de paylaşmak istedim, belki de ekleyeceklerin olur, belki de benim sana faydam dokunur..


1. Stil sahibi olarak giyinme sanatı, Susannah Constantine ve Trinny Woodall tarafından kaleme alınmıştır.

İkisi 2001 yıında BBC'de yayınlanan What Not to Wear programının yapımcıları ve sunucularıdır.

Kitap temel şeyleri, basit anlaşılır ve komik bir dille anlatır.

Sıkça yapılan hataları göstererek, temel vücut tiplerini inceleyip tipe göre giyinmeyi öğretiyor.

Türkiye'deki kitapları pek tanımadığım için okuduklarımı aynen aktarıyorum, bunu Rusça okumuştum.










2. The Pocket Stylist adlı kitap, yazarı Kendall Farr.

Bu da çok hoş bir kitaptır.

Gayet basit ve anlaşılır dilde yazılmış, bir sürü de resim içeriyor.

Kitabın baskısına göre kapağı değişmektedir, ben Rusça baskısına sahibim.

Yazarın bloğu da vardır:
http://www.kendallfarr.com/blog/




3. A Guide to Elegance, yazarı Genevieve Antoine Dariaux.

Pek çok değerli tavsiye bulunmaktadır.

Yazar da Fransız kadını, çok şık ve zarif görünmenin yollarını basit bir dille anlatmaktadır.

Kitabı hep yanımda cep telefonumda taşıyorum, o derece :)

Bunu da Rusça okudum / okuyorum.













4. The One Hundred: A Guide to the Pieces Every Stylish Woman Must Own. 

Yazarı Elle dergisinin redaktörü Nina Garcia. 

Hayattan alınmış basit şeyleri anlatmaktadır. 

Yine Rusçasını okudum. 






5. I Don't Have a Thing to Wear. 

Judie Taggart ve Jackie Walker. 

Gardırop analizi yapılmaktadır, pratik bilgi bol. 

Yine Rusça okudum. 












ve liste daha devam ediyor.. bir de Evelina Khromchenko adında bir uzmanın da sayfasını takip ediyorum sürekli, çok güzel şeyler söylüyor, o konuda yazı yazacağım daha ayrıntılı. 

Türkçe okumak istedim ama piyasada elle tutulur bir kaynak bulamadım maalesef. 

Senin okuduğun kitap var mı? 

tavsiye edersen paylaşırsan çok sevinirim 

konuşalım tartışalım fikir paylaşalım