3 Şubat 2013 Pazar

Saç Bakım Ürünlerim Şubat 2013

Bugün saç bakım ürünlerinden bahsedelim. 

Saçlarım siyah, kalın telli, sert ve hafif dalgalıdır.

Hiç maşa kullanmam, fön çektirmem, saç kurutma makinesini de ender kullanırım, tembellikten herhalde :)

Bu dönemde kullandığım saç bakım ürünlerine gelirsek: 

A. Şampuan grubu: 
1. Bioxcin forte, Yoğun saç dökülmesine karşı bitkisel şampuan, 300 ml. saçıma çok güzel geliyor, saçlar daha parlak oluyor, ipeksi yumuşaklık kazanıp daha az dökülüyor.
2. Rareblossom, Kepeğe karşı etkili Nemlendirici Şampuan 3D matrix teknoloji, 250 ml, lila kutudan çıkmıştı, güzel bir üründür, yalnız mutlaka saç bakım kremi uygulamak şart, zira saçı çok sertleştiriyor.
3. Doa Kozmetik, Sülfatsız besleyici saç bakım şampuanı, 400 ml, güzel bir üründür, az köpürdüğünden çok fazla uyguladığım için çabuk bitiyor.
4. Pantene pro-v doğal sentez, 400 ml, saç bakım yağı sürdüğümde kullandığım şampuan.
5. Mavi pompalı şişede özel şampuan karışımım var; normal şampuana (elimde ne varsa, o zaman Pantene Aqua Light vardı) çam terebentin, biraz su, biraz da kil katıp karıştırıyorum, saçım çok kirliyse az köpüren doğal şampuanlardan önce kullanıyorum.
6. Aubrey, glycogen protein balancing shampoo, 50 ml, lila kutudan çıkan numune.
7. Aubrey, glycogen protein balancing conditioner, 50 ml, lila kutudan çıkan numune. İkisini de daha bir kere denedim, ama güzel bir şeye benziyorlar.
8. Axe, kepeğe karşı etkili mentollü şampuan, 50 ml (görselde iki adet mevcuttur), ferahlatıcı kokusu için yağ maskelerinden sonra kullandım.

B.Bakım grubu: 
11. Gliss Oil Nutritive sıvı saç kremi, 200 ml, diğer çeşitlerine göre bence en çok doğal besleyici madde içereni, saçıma çok güzel geldi, ıslakken uyguluyorum, farkı hemen belli oluyor.
12. Avon Advance Techniques, daily shine, dry ends serum, 30 ml, kesinlikle güzel bir üründür, kat kat daha pahalı olanlar kadar etkili, daha fazla ödemeye gerek yok.
13. Doa Kozmetik, gül suyu, 150 ml, tonik niyetine uyguluyorum.
14. Doa Kozmetik, lavanta suyu, 150 ml, tonik niyetine ve saç diplerine uyguluyorum.
15. Bioxcin forte, Saç hücrelerinin büyümesini sağlayan yoğun sprey, 60 ml, saç diplerine uyguluyorum, saçı sertleştiriyor, şimdilik bir etkisini göremedim, herhalde her gece uygulamadığım içindir.
16. Doğacı, doğal kil, 500 gr, saç maskesi olarak uyguluyorum, saçları sertleştiriyor, biraz da dökülmeyi azaltıyor, daha yeni keşfettim, uygulamaya devam.

C. Doğal yağlar grubu: 
17. ALC Naturel - Tatlı badem yağı, 50 ml, saç maskesi olarak saç diplerine uyguluyorum.
18. ALC Naturel - Çam tebentin yağı, 50 ml, şampuana katıyorum, bu markayı bir daha almam.
19. Doa Kozmetik - Saç bakım yağı, 150 ml, çok hoş kokusu var, etkisi de daha güzel sanırım, alttaki ürünün yerine alınabilecek bir üründür.
20. Barselino saç bakım yağı sprey, 150 ml, bilmem kaçıncı şişem, yaz kış kullanırım, içerdiği çam terebentin sayesinde biraz keskin kokuya sahiptir.
21. Doa Kozmetik - Hindistan cevizi yağı, 50 ml, nedense hindistan cevizi kokmuyor, saç uçlarıma uyguluyorum, şimdilik memnunum.

D.Şekillendirme grubu: 
22. Elidor, şekillendirici bakım kremi, 300 ml, ertesi gün saçları pis ve yağlı gösteren bir üründür.
23. Fix egoist, mat wax, 100 ml, arada bir saç uçlarına uygular, doğal dalgalara vurgu yaptığım bir üründür, carnauba wax içerir.
24. Hobby, styling wax, 100 ml, bir sürü kimyasal içerir, yakında skt da dolmaktadır.
25. Revigen, style and restore, energetic hair styling anti dandruff cream, 150 ml, erkekler için tasarlanmış olmasına rağmen denemek istedim, pek çok şey vaat ettiğine göre sanırım pek etkili olmayacak :)

E.Ekstralar: 
26. Nero-Nutrients, 30 kapsül, saçlarım döküldüğünde yemeğime, uyku düzenime, v.s. dikkat etmeye çalışırım; strese karşı iyi geldiğini okumuştum, stres ise çoğu zaman saç dökülmelerine sebep olan etkenlerden biridir.
27. Supradyn, 15 tablet, tanıtmaya gerek yoktur, saçlarım (cilt, tırnak) kötü durumdaysa mutlaka vitamin takviyesi alırım.

Son olarak da saçlarımın görselini paylaşayım sizinle, en son Nisan 2012'de kestirmiştim, o günden bu yana saç uçlarını dahi kestirmedim, "ivedilikle" uzatıyorum. 
Buradaki saçlarımı sadece özel karışım şampuanla yıkadım, saç kremi dahi sürmedim, olabilecek en yalın halini paylaşıyorum, sonra kıyaslarız. 



Bugünlük bu kadar, 
sağlıcakla kalın 
:)