23 Şubat 2013 Cumartesi

Ürün Yorumu #14: Estee Lauder Fondöten

Merhabalar 

İstek üzerine yazılan fondöten yazısı ile karşınızdayım. 

Yine geleneksel olarak Estee Lauder'den bahsedeceğim :)


Şaka bir yana fondöten çok güzeldir. 

Tam adıyla Estee Lauder Double Wear Stay-in-Place Makeup, SPF 10. 

Türkiye'deki durumdan pek emin değilim ama bu ürünün 21 rengi vardır diye biliyorum.

W, N ve C grupları, sırasıyla Warm (sıcak tonda), Neutral (nötr) ve Cool (soğuk tonda) olmak üzere tonları kolaylık için üç ana grupta değerlendiriyorlar.


Burada Warm olanlar kırmızımsı ve sarımsı, Cool ise pembe alt tonlardadır. 

Bendeki rengi 3C1 Pebble.  


Fondöten biraz akıcı bir yapıya sahiptir.



Ama uygulama esnasında bir çeşit kıvamlaşıp kalıplaşıyor (yabancı Türkçesine verin, bulamadım anlatacak kelime :)



Sonunda gayet mat, kalıcı ve doğal görünüm elde ediliyor. 


Fondötenin artıları: 
- Kapatıcılık orta ve yüksek derecededir.
- Kalıcılık son derece güzeldir, 15 saate kadar garanti yüzünüzdedir. 
- Karma cildimde parlama yapmadı, kuru yanaklarımı ise kurutmadı. 
- Göz kapaklarıma dahi uygulamıştım, ne kuruttu ne de alerji yaptı. 
- Suya dayanıklıdır, bazıları için bu durum sorun yaratabilir ama benim için bir artıdır. 
- Dolayısıyla tere de dayanıklı olup sıcak günlerde tam da bana göre bir üründür.
- Transfer olmaması, fondöten uygulandığı yerde kalıyor, sevgilinizi kucaklarken onun beyaz gömleğinde değil, müthiş bir özelliği daha. 
- Kokusuzdur.

Eksileri ise:
- Ambalajı, hava ile temas etmeyen veya pompalı başlık falan olursa çok daha güzel olurdu.
- Ortalama olarak fiyatı biraz tuzlu. 


Şahsen bu ürünü 5 yıl kadar kullanıyordum, ta ki BB kremler çıkana kadar :)

Ayrıca, son zamanlarda edindiğin "örtmektense yüzleşmek" politikası gereği artık cilt sorunlarımı tedavi etmeye veya daha bilinçli bakıma zaman ayırmayı yeğlerim :)

*Suya dayanıklılığını resmen hamamda denemiştim. 15 dakika sonrasında fondöten hatta üzerindeki allık da hala yerindeydi.

İçerik bilgisi: 


Kalıcı bir fondöten arıyorsanız bu ürünü mutlaka deneyin derim. 

 Bu arada fondöten kullanıp da BB kremler asla bir fondötenin yerini tutamaz diyenler var mı aramızda?

sevgilerle
naz